tirsdag den 16. oktober 2012

Tablecloth from Italy with love

 
 
Dansk:
Vi kan ikke stå for duge herhjemme. Det har tit været duge vi har bragt hjem som souvenirs fra ferier, blandt andet fra Nice i de smukkeste Provence mønstre, og fra Venedig med deres utrolige Burano blonder. Heldigvis er min mand lige så glad for duge som jeg er, så han er ikke alt for påvirket af den plads vores samling efterhånden tager i hjemmet. Jeg tror dog at jeg selv snart får lyst til at rydde ud i dem.
Sidste tilføjelse til samlingen kom en gang da i var nede og besøge min svigermor på Sardinien. Hun ville have at jeg skulle kigge hendes samling af duge igennem og se hvad jeg ville have. Hendes samling af duge er af overvældende store dimensioner, hun kunne nok åbne en butik uden problemer.
Hun har de mest utrolige duge. Mange af dem har hendes mor eller bedstemor lavet.

Sammen med mange andre skønne gamle duge fik jeg denne dug af hende. Med disse fantastiske små blomster broderier. Perfekt til et kagebord synes jeg...  den kommer absolut ikke på bordet når der er tomatsovs på menuen. :o)


English:
We have a thing for tablecloths at Casa Voltolina. It has often been tablecloths we have brought home as souvenirs from holidays... from Nice in the most beautiful Provence patterns, and from Venice with their incredible Burano lace. Fortunately, my husband is just as fond of tablecloths as I am, so he is not overly affected by the space our collection gradually takes in the home. I think, however, that I soon will want to clear out in them.
Latest addition to the collection came one of the times we were visiting my mother in law in Sardinia. She wanted me to look through her collection of tablecloths, and see what I would like. Her collection of tablecloths is of overwhelming dimensions, she could probably open a store without problems.
She has the most incredible tablecloths. Many of them her mother or grandmother made​​.

Along with many other wonderful old tablecloths I recieved this tablecloth from her. With these amazing tiny flowers embroidered. Perfect for a cake table I think ... it is definitely not on the table when there is tomato sauce on the menu. :o)



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar