torsdag den 16. februar 2012

Marked i Nice


English:
My husband and I have been to Nice a few times. And I think that the market in the city is fantastic. You can get everything under the sun ranging from soaps to oysters and everything is so delicious, authentic and rustic. Most of the things being sold are manufactured by vendors at the market.
I love going to the local markets when I'm traveling, and I am really pleased that we have Torvehallerne in Copenhagen. They are so nice! But the market in Nice is far more down to earth, and that I really like.


Dansk:
Min mand og jeg har været i Nice et par gange. Og jeg synes at markedet i den by er fantastisk. Man kan få alt mellem himmel og jord lige fra sæber til østers og alt er så lækkert, ægte og rustikt. De fleste af de ting der bliver solgt er produceret af sælgerne på markedet.
Jeg elsker at gå på lokale markeder når jeg er ude og rejse, og jeg er rigtig glad for at vi har fået torvehallerne i København. Der er så hyggeligt! Men markedet i Nice er langt mere jordnært og det kan jeg rigtig godt lide.





A French
lady tied up bouquets of violets and sold on the street. They were so nice, and it vexed me that I could not get them home to Denmark. But I could get a picture :o)

En fransk dame bandt og solgte viol buketter på gaden. De var så fine, og det ærgrede mig at jeg ikke kunne få dem med hjem til Danmark. Men jeg kunne da få et billede :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar