torsdag den 17. maj 2012

Kaffestel



Dansk:
Jeg har lige købt det her kaffestel på en genbrugsgård i Lynge som hedder Gladgården. Min veninde Dorte fortalte mig om stedet, og så måtte jeg jo have hende til at tage mig derop. Der er rigtig meget skrammel på Gladgården, og langt mellem guldet. Men deres priser er meget rimelige, så hvis man har tålmodighed er det en tur værd.

Stellet er i porcelæn beklædt med sølvplet fra det tyske firma WMF. Jeg er rigtig glad for det. Det virker lidt mere lækkert at fødevarerne er i kontakt med porcelæn end med gammelt sølv, som kan være svært at pudse og få rent indvendigt.



English:
I just bought this coffee service at a recycling yard in Lynge called Gladgården (translates "happyfarm"). My friend Dorte told me about the place, and so I had to have her to take me up there. There is a lot of junk on Gladgården, and I think you really have to have an eye for it to spot the treasures. But their prices are very reasonable, so if you have patience it's worth a trip.

The set is an antique porcelain-lined silver coffee service from the German company WMF. I'm really happy with it. It seems a little more nice that the food is in contact with porcelain rather than with old silver, which can be difficult to get clean inside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar